فیزیوتراپی ارتوپدی

ارتوپدی برای زانو

ارتوپدی برای زانو

متخصص ارتوپدی برای زانو

زانو از مفصل های بسیار مهم در بدن ما می باشد ، نقش حیاتی که زانو در بخش بزرگی از فعالیت های روزانه ما اعم از هرگونه نشستن و برخاستن تا فعالیت های کاری قابل انکار نیست.زانو در بیشتر حرکت های ما درگیر است حتی یک جابه جایی ساده ، با دانستن اهمیت این عضو در بدن باید از روش های مراقبت از زانو ، انواع آسیب های زانو ، و متخصصین و پزشکانی که در صورت بروز مشکل به آنها مراجعه کنیم، آگاه باشیم

معرفی بهترین مراکز ارتوپدی و فیزیوتراپی

زانو همان مقدار که عضوفعال در فعالیت های روزانه است به همان مقدار هم در معرض آسیب های مختلف قرار دارد ، آسیب های ورزشی ، آسیب در حین کار ،تصادفات  و ضربه های شدید می توانند باعث بروز مشکلات جدی برای زانو اعم از کشیدگی یا پارگی رباط ، مشکلات مفصل زانو ، مشکلات تاندون و…شوند.

ارتوپدی

زانو مفصل بزرگ و پیچیده ای در بدن است که از شامل بخش های مختلفی مثل استخوان ، تاندون ، رباط ،غضروف است که هر کدام وظایف و عملکرد مخصوص خود را دارند.زانو محل اتصال دو استخوان اصلی پا است و رباط در زانو وظیفه ی متصل کردن دو استخوان را بر عهده دارد ، تاندون هم زانو را به عضله های پا متصل می کند تا زانو حرکت کند.غضروف هم مانند حائلی بین محل اتصال دو استخوان در زانو است.

 

بهترین مرکز فیزیوتراپی در پاسداران

در ارتوپدی تست های بخصوصی برای مشکلات درد در زانو وجود دارد

ارتوپدی برای زانو

زانو درد

تست ACL (تست رباط متقاطع جلویی)

رباط متقاطع جلویی باعث می شود که دو استخوان درشت نی و استخوان ران روی هم باقی بمانند و زانو به سمت خارج برجسته نشود.در صورت آسیب این رباط صلیبی زانو حالت پایداری خود را از دست می دهد.این تست جزو تست های رایج و متداول در مشکلات زانو درد است.در این تست وضعیت رباط متقاطع جلویی در زانو مورد بررسی قرار می گیرد زیرا در صورت آسیب به این رباط صلیبی ، رباط زانو در معرض آسیب جدی قرار می گیرد که ممکن است نیاز به مراجعه به جراح ارتوپد باشد.

تست غضروف زانو یا تست باونس هوم

عضروف منیسک در زانو در میان دو استخوان و در محل تلاقی قرار میگیرد.این تست در ارتوپدی هم فعالیت صحیح عضروف را در زانو ارزیابی می کند.جابجایی و جدایی تیکه ای در مفصل زانو که بیماری استئوکندرست دیسکان هم خوانده می شود با عث ورود بخشی از مفصل و استخوان وصل شده به غضروف به قسمتی دیگر در مفصل زانو است که بنا به تشخیص پزشک ممکن است نیاز به جراحی باشد.این مشکل سخت شدن زانو هم نامیده می شود.

تست پیوت شیفت یا تست ارزیابی ثبات در رباط

بی ثباتی و ناپایداری در رباطی مثل رباط متقاطع جلویی می تواند آسیب های جدی را به غضروف منیسک در زانو وارد کند. در این تست پزشک متخصص ارتوپدی میزان بی ثباتی و ناپایداری را در رباط متقاطع جلویی مورد ارزیابی قرار می دهد.

این تست با نام تست تغییر محور هم خوانده می شود.پارگی رباط متقاطع جلویی در این تست بررسی می شود .در مواردی آسیب این رباط صلیبی با دررفتگی در کشکک زانو هم همراه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا