فیزیوتراپی ارتوپدی

ارتوپدی چیست ؟

ارتوپدی چیست؟

ارتوپدی چیست ؟

پزشک متخصص ارتوپدی  پزشکی است که بر  تشخیص و درمان ، جراحی و توان بخشی به افراد دارای اختلالات ، بیماری ها و آسیب ها در سیستم اسکلتی عضلانی بدن تمرکز دارد.

تخصص جراحی ارتوپدی  در ابتدا بر ناهنجاری های رشدی و اثرات فلج اطفال در کودکان متمرکز شده بود ، اما امروزه برای رفع کلیه شرایط و بیماری های موثر بر سیستم اسکلتی عضلانی بدن در افراد در هر سنی بطور مورد استفاده قرار می گیرد.

پزشک ارتوپدی با استفاده از داروها ، فیزیوتراپی ، ورزش ، روشهای مختلف یا توسط تعداد زیادی از روشهای جراحی می تواند انوع آسیب های ورزشی ، آسیب در ستون فقرات ،عفونت ها و تومورها ، اختلالات و مشکلات مادر زادی و بیماری های دژنراتیو را درمان کند ، از جمله بعضی از این موارد که کمتر تهاجمی بوده و در نتیجه آسیب کمتری نسبت به جراحی سنتی دارند.

ارتوپدی چیست؟

هدف کلی از درمان های ارتوپدی حفظ یا ترمیم سیستم اسکلتی عضلانی بدن است.

پزشکانی که تمرکز آنها روی ارتوپدی است ، جراحان ارتوپدی نامیده می شوند ، اگرچه همه آنها جراحی نمی کنند. یک جراح ارتوپدی برای تشخیص و مدیریت یا درمان مشکلات سیستم اسکلتی عضلانی که بر استخوان ها و بافت نرم (رباط ها ، تاندون ها) در بدن تأثیر می گذارد ، فعالیت می کند.

علاوه بر این ، متخصص ارتوپدی می تواند روشهای توانبخشی را به بیمارانی توصیه کند که ممکن است اثر درمانهای آنها را تقویت کند.

 متخصص ارتوپدی همچنین می تواند در زمینه پیشگیری از آسیب ها و بیماری های ارتوپدی آموزش و راهنمایی های مؤثر در اختیار بیماران قرار دهد.

ارتوپدی چیست
ارتوپدی چیست ؟

همچنین در زمینه ارتوپدی و ارائه خدمات بهداشتی ارتوپدی نیز چندین متخصص بسیار مجرب دیگر از جمله پرستاران ، سایر پزشکان و دستیاران پزشک متخصص در ارتوپدی شرکت دارند.

تخصص پزشک ارتوپدی در نواحی خاصی از بدن است که شامل دست و آرنج ، ستون فقرات ، لگن ، زانو و مچ می شود.در در موارد پزشکی ورزشی ، جراحی برای ترمیم ، اطفال ، انکولوژی و … تخصص بیشتری داشته باشند.

بسیاری از افراد به دلیل درد یا جراحات یا آسیب هایی که در اثر فعالیت بدنی یا ورزش ایجاد می شود ،  به پزشکان ارتوپدی مراجعه می کنند.

پزشکان ارتوپدی همچنین  طیف گسترده ای از مشکلات فراتر از آسیب های ورزشی را درمان می کنند.

برای درمان مشکلات ناشی از موارد زیر باید به پزشک ارتوپد مراجعه کنید

  • کمردرد
  • آرتروز
  • شکستگی
  • شکستگی استخوان
  • رباط ها و ماهیچه های پاره شده
  • کشیدگی عضله و پیچ خوردگی ها
  • جراحات و آسیب های محیط کار
  • تومورهای استخوانی
  • موارد مربوط به سال خوردگی مانند پوکی استخوان

حتی اگر پزشکان عمومی برخی از همین آسیب ها را درمان می کنند ، مراجعه به  پزشک متخصص  ارتوپدی برای معالجه این مشکلات خوب است.

این امر به این دلیل است که پزشکان ارتوپدی ،  برای معالجه مشکلات اسکلتی عضلانی بدن آموزش های ویژه ای دیده اند

پزشکان متخصص ارتوپدی در مناطق مختلف از بدن شما مانند لگن ، مچ پا ومچ دست یا شانه  تخصص بیشتری دارند.

برخی پزشکان ارتوپدی در معالجه کودکان تخصص دارند. ارتوپدی کودکان ، مشکلات رشد استخوان در کودکان (مانند اسکولیوز) یا مشکلات رشدی در کودکان را کنترل می کند ، مانند دیسپلازی کلوپ یا لگن.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا