بوتاکس

معجزه تزریق بوتاکس برای درمان میگرن

بوتاکس برای درمان میگرن چگونه امکان پذیر است ؟

بوتاکس برای درمان میگرن Botox injections to treat migraines

  • نظرات در مورد بوتاکس چیست؟ 
  • بوتاکس میگرن چه قیمت است؟
  • بوتاکس برای میگرن چگونه انجام میشود.
  • محل تزریق بوتاکس برای میگرن کجاست؟
  •   مراقبت بعد از بوتاکس میگرن؟
  • فیلم تزریق بوتاکس.
  • برای میگرن درمان میگرن عصبی آمپول دیسپورت برای میگرن

بوتاکس چیست ؟

نوروتوکسین بوتاکس یک پروتئین خالص است که با مسدود کردن موقت سیگنال های شیمیایی اعصاب تحریک کننده غدد عرق، به کنترل تعریق کمک می کند؛ بنابراین از تولید عرق در ناحیه درمان جلوگیری می کند.

هنگامی که بوتاکس  در نزدیکی غدد عرق قرار می گیرد، سیگنال های تولید عرق متوقف می شود. این ماده به وسیله سوزن های بسیار ریزی  بر روی نقاط خاصی از ناحیه مورد نظر فرد تزریق می شود و بسته به مارک بوتاکس تزریقی، ماندگاری آن به طور متوسط تا 7 ماه می باشد.

میگرن چیست؟

میگرن سردردی شدید و دردناک است که می تواند قبل از شروع با علائم هشدار دهنده حسی مانند چشمک زدن نور، گزگز در بازوها و پاها، حالت تهوع، استفراغ و افزایش حساسیت به نور و صدا همراه باشد.

تزریق بوتاکس در نیاوران
تزریق بوتاکس در نیاوران

درد طاقت فرسایی که میگرن به همراه دارد، می تواند ساعت ها یا حتی روزها ادامه داشته باشد. سردرد معمولی میگرن از یک طرف سر معمولاً از اطراف چشم یا پیشانی شروع می شود. این نوع سردرد زمانی اتفاق می افتد که سلول های عصبی بیش فعال، تکانه هایی را به رگ های خونی بفرستند.

این رگهای خونی سپس منقبض شده و در نتیجه موادی آزاد می شود که باعث درد و ناراحتی شدید خواهد شد. میگرن با سردرد معمولی فرق می کند؛ زیرا ماندگاری بسیار بیشتری دارد، همچنین این عارضه در زنان 2 تا 3 برابر بیشتر از مردان است.

فردی که از میگرن رنج می برد، همیشه دوست دارد در مکانی تاریک و ساکت استراحت کند و بیشتر اوقات فقط در صورت استفراغ می تواند تسکین یابد. عوامل بسیاری می توانند میگرن را تحریک کنند. برای مثال:

  • اضطراب یا استرس- ناشی از امتحانات، کار، خانوادگی و غیره.
  • مسافرت رفتن.
  • کمبود غذا، کمبود خواب یا بیشتر از حد معمول خوابیدن
  • قرار گرفتن در معرض نور شدید آفتاب
  • تغییرات هورمونی (در زنان) – میگرن قبل از قاعدگی
  • خوردن غذای خاصی مانند پنیر، موز، کشک و یا قهوه

تزریق بوتاکس در نیاوران

بوتاکس برای میگرن چیست؟

اولین راه حل برای تسکین درد ناشی از میگرن دارو می باشد؛ اما همانطور که میدانید مصرف دارو در طولانی مدت سبب آسیب به ارگان های خاصی از بدن خواهد شد و در مواردی با مصرف طولانی مدت اثربخشی آن کاهش خواهد یافت.

امروزه پزشکان به کمک تزریق محلول های ساخته شده از سم بوتولینوم تولید شده از باکتری C. botulinum در نقاط خاصی از سر و گردن توانسته اند این مشکل را به راحتی رفع نمایند. این روش به طور قابل توجهی تعداد و شدت میگرن را کاهش می دهد و به نظر بسیاری از بیماران مفید بوده است.

با وجود شواهد، نوروتوکسین هنوز توسط بسیاری از افرادی که میگرن تجربه می کنند، اشتباه درک می شود. در زیر برخی از تفکرات اشتباه رایجی که از بیماران شنیده می شود، آورده شده است.

تفکر شماره 1: بوتاکس برای میگرن مزمن تأیید نمی شود!

این تفکر کاملا اشتباه است. سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) استفاده از بوتاکس را برای میگرن مزمن در سال 2010 تأیید کرد- به ویژه برای بیماران 18 ساله یا مسن تر که 15 روز یا بیشتر سردرد دارند و هر دوره چهار ساعت یا بیشتر طول می کشد.

تفکر شماره 2: بوتاکس فقط برای افرادی است که هر روز میگرن شدیدی را تجربه می کنند!

خیر، افرادی که بین دوره های میگرن، سردرد کمتری احساس می کنند، هنوز واجد شرایط تزریق هستند. طبق گزارش FDA، بیماران باید حداقل 15 سردرد یا بیشتر را در طول چهار ساعت در روز یا بیشتر در ماه تجربه کنند.

تفکر شماره 3: بوتاکس بلافاصله اثر می کند!

نادرست است، اولین تزریق بوتاکس به طور معمول باعث تسکین فوری نمی شود. ممکن است چند هفته طول بکشد یا برخی اوقات ماه ها به طول بیانجامد.

برای برخی افراد، تزریق شدت و دفعات حملات را کاهش می دهد. در برخی دیگر حملات را به طور کامل از بین می برد. لازم به ذکر است! اگر بعد از اولین تزریق فرد هنوز به میگرن مبتلا شود، دلیل بر عدم اثرگذاری بوتاکس نخواهد بود.

تزریق بوتاکس در نیاوران
تزریق بوتاکس در نیاوران

تفکر شماره 4: بوتاکس عوامل محرک را نادیده می گیرد!

برخی از افراد ممکن است متوجه شوند که در برابر عوامل تحریک کننده میگرن کمتر واکنش نشان می دهند، اما محرک های معمولی مانند قاعدگی، استرس، خواب ناکافی و برخی غذاها می توانند بر عملکرد بوتاکس نیز تأثیر بگذارند. بسته به شرایط زندگی، ممکن است مجموعه عوامل محرک هر فرد با گذشت زمان تغییر کند.

تفکر شماره 5: لازم نیست در مورد تزریق بوتاکس برای اهداف آرایشی و بهداشتی به پزشک بگویم!

تزریق بوتاکس هر سه ماه انجام می شود. قبل از تزریق برای چندین بیماری، از جمله برای اهداف آرایشی، بهتر است درباره خطرات و مزایا با پزشک صحبت شود.

در صورت تزریق بوتاکس توسط پزشک، حتماً متخصص مغز و اعصاب را در جریان بگذارید. این توصیه برای ایمنی  افراد ضروری است.

تفکر شماره 6: من هرگز مجبور به استفاده از داروهای قوی نخواهم شد!

بر اساس علائم، ممکن است پس از تزریق هنوز هم در شرایطی افراد نیاز به مصرف تریپتان یا سایر داروهای قوی داشته باشند. بوتاکس برای درمان میگرن در این مقاله به آن اشاره شد

ادامه همه چیز درباره تزریق بوتاکس میگرن کلیک

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا