خدمات ما

طب سوزنی چیست ؟

آیا طب سوزنی

طب سوزنی چیست :چینی ها هزاران سال پیش روش درمانی را با استفاده از سوزن ها ایجاد کردند تا جریان انرژی در بدن تعادل یابد. این شکل از درمان های جایگزین ، به نام طب سوزنی ، مبتنی بر سیستمی از نصف النهار انرژی (خطوط) است که ارگان های حیاتی را به هم وصل می کند.

طبق طب سنتی چینی ، نقاطی در این مسیرهای انرژی برای اصلاح عدم تعادل قابل دستکاری است که دلیل بسیاری از علائم بیماری است.

طب سوزنی چیست
طب سوزنی چیست

طب سوزنی به عنوان درمان جایگزین:

 سوزن های فلزی بسیار استریل بسیار نازک در نقاط خاصی در امتداد نصف النهارها در پوست قرار می گیرند. انجمن تحقیقات طب سوزنی.برای افرادی که در درجه اول از داروهای دیگر استفاده می کنند ، نقاط فشار درگیر در طب سوزنی ممکن است نامربوط به نظر برسد. به عنوان مثال ، یک مطالعه ارزیابی استفاده از طب سوزنی برای درمان خشکی دهان در بیماران سرطانی با تمرکز بر نقاط فشار در گوش ، چانه ، انگشت اشاره ، ساعد و پا انجام شده است.

دکتر لائوس می گوید از زمانی که اولین سوزن سنگی در حدود 4000 سال قبل انجام شده است پیشرفت های چشمگیری در صنعت طب سوزنی وجود دارد – سوزن های امروزی باعث بروز ه ناراحتی کمی در اکثر افراد می شوند. در واقع ، نزدیک به 3.1 میلیون بزرگسال آمریکایی در سال  از طب سوزنی استفاده می کنند.

طب سوزنی چیست
طب سوزنی چیست

ماریان گلدن برنر ، 66 ساله ساكن در بالتیمور ، كه 20 سال پیش برای معالجه میگرن خود در حالی كه در فرانسه زندگی می كرد ، تحت عمل طب سوزنی قرار گرفت ، گفت: “من خیلی طب سوزنی انجام داده ام!” او گفت: “کمی تغییر رنگ پوست در قسمتی که هر هفته سوزن ها قرار می گیرند وجود داشت. من می توانم به آن نقاط فشار بیاورم تا به خودم کمک کنم.” اما ، او می گوید که سوزن ها به محض قرار گرفتن صدمه نمیزنند و خیلی عمیق نمی روند. . برنر می گوید که اعضای خانواده وی همچنین با درمان های کوتاه مدت طب سوزنی دردهای زانو و بهبودی از تصادف موفقیتی داشته اند.

طب سوزنی

طب سوزنی به عنوان درمان جایگزین: نکته چیست؟

محققان همچنان به استفاده از طب سوزنی برای سلامتی می پردازند. در اینجا برخی از نتایج مطالعه اخیر آورده شده است:موفقیت لقاح آزمایشگاهی (IVF) را افزایش می دهد. استفاده از طب سوزنی شانس کاشت IVF موفقیت آمیز را بهبود می بخشد.

لائوس می گوید: طب سوزنی می تواند برای کاهش ناباروری در زنان و مردان استفاده شود.درد را کاهش می دهد. یک مطالعه بزرگ نشان داد که طب سوزنی درد زانو را تسکین می دهد و باعث بهبود عملکرد در بین افراد مبتلا به آرتروز می شود.

 طب سوزنی همچنین به عنوان درمانی برای درد مربوط به فیبرومیالژیا و درد مزمن کمر و گردن استفاده می شود.

درمان سرطان را تکمیل می کند. طب سوزنی  به تسکین بسیاری از عوارض جانبی درمان سرطان از جمله تهوع و کاهش اشتها کمک می کند.

طب سوزنی چیست

 یک مطالعه جدید بر روی 19 بیمار تحت درمان سرطان سر و گردن نشان داد که طب سوزنی باعث رفع خشکی شدید دهان ناشی از درمان آنها می شود.

تجربیات مربوط به جراحی را بهبود می بخشد. نشان داده شده است که طب سوزنی قبل از عمل باعث کاهش خطر تهوع و استفراغ ناشی از بیهوشی می شود و ممکن است میزان داروهای مسکن مورد نیاز بعد از عمل را کاهش دهد.

طب سوزنی همچنین می تواند برای تسکین دردهای مزمن و رفع نگرانی های سلامتی زنان مانند گرگرفتگی در دوران یائسگی به کار رود.

طب سوزنی چیست

طب سوزنی : یافتن یک متخصص

مانند هر نوع درمان پزشکی یا مکمل ، می خواهید یک پزشک متخصص طب سوزنی پیدا کنید. انتظار دارید که اقدامات درمانی شما در حدود 20 دقیقه ، دو بار در هفته دوام داشته باشد ، پس از آن ممکن است برای حفظ بهبودی به جلسات یک بار در هفته یا هر هفته دیگر بروید. ایمنی همیشه نگران کننده است – اگر سوزن ها به درستی اجرا نشوند ، خطر کمی از آسیب پوستی یا عفونت وجود دارد. همیشه اطمینان حاصل کنید که متخصص طب سوزنی شما از سوزن های استریل جدید و یکبار مصرف استفاده می کند.

طب سوزنی چگونه کار می کند؟

چندین نظریه ارائه شده است که دقیقاً در مورد چگونگی عملکرد طب سوزنی است. یک تئوری نشان می دهد که تحریکات درد از رسیدن به نخاع یا مغز در “دروازه” های مختلف به این مناطق مسدود می شود. از آنجا که اکثر نقاط طب سوزنی به ساختارهای عصبی متصل هستند (یا در نزدیکی آنها قرار دارند) ، این نشان می دهد که طب سوزنی سیستم عصبی را تحریک می کند.

نظریه دیگر نشان می دهد که طب سوزنی بدن را به سمت تولید مواد مسکن به نام اندورفین تحریک می کند که باعث کاهش درد می شود.

مطالعات دیگر نشان داده اند که سایر مواد تسکین دهنده درد به نام مواد ضد درد ممکن است در طی درمان طب سوزنی به بدن رها شوند.

طب سوزنی چیست
طب سوزنی چیست

آیا عوارض دارد؟

برخلاف سوزن های هیپودرمی ، سوزن های طب سوزنی محکم و مویی نازک دارند و برای برش پوست طراحی نشده اند. آنها همچنین به سطوح بسیار کمتری نسبت به سوزن هایپودرمیک وارد می شوند ، بسته به نوع درمانی که ارائه می شود ، عموماً بیش از نیم اینچ تا یک اینچ نیستند.

در حالی که هر شخص طب سوزنی متفاوت را تجربه می کند ، اکثر افراد با وارد کردن سوزن ها ، حداقل مقدار کمی درد احساس می کنند. بنا بر گزارش ها ، برخی از افراد احساس هیجان را احساس می کنند ، در حالی که برخی دیگر احساس آرامش می کنند. اگر درد قابل توجهی از سوزن ها تجربه می کنید ، ممکن است علامت این باشد که این روش به طور نادرست انجام می شود.

آیا طب سوزنی ایمن است؟

هنگامی که توسط متخصص طب سوزنی ، مجرب آموزش دیده باشد ، طب سوزنی بسیار بی خطر است. به عنوان یک سیستم مراقبت های بهداشتی ، طب سوزنی در حال حاضر دارای برخی از محافظت های ذاتی است.

از آنجا که درمان فاقد دارو است ، بیماران مجبور نیستند در مورد مصرف چند دوز دارو یا رنج یک عارضه جانبی احتمالی نگران باشند.به طور صحیح ، طب سوزنی هیچ آسیبی به آن نمی زند. با این وجود ، شرایط خاصی وجود دارد که باید قبل از مداوا به پزشک متخصص طب سوزنی اطلاع دهید.

به عنوان مثال ، در صورت داشتن ضربان ساز(دستگاه تنظیم کننده ضربان قلب) ، به دلیل احتمال تداخل الکترومغناطیسی با ضربان ساز نباید به دلیل داشتن تداخل الکترومغناطیسی از برق استفاده نکنید. به همین ترتیب ، اگر  خونریزی یا کبودی  دارید ، یا اگر هموفیلی هستید ، ممکن است بخواهید نوع دیگری از مراقبت را در نظر بگیرید.

چه تعداد مراجعه به طب سوزنی لازم است؟

تعداد معالجات مورد نیاز در افراد مختلف متفاوت است. برای شرایط پیچیده یا طولانی مدت ، ممکن است یک یا دو درمان در هفته برای چند ماه توصیه شود.

 برای مشکلات خفیف ، معمولاً تعداد بازدیدهای کمتری و برای سلامتی لازم است

آیا برخی از اثرات جانبی برای طب سوزنی وجود دارد؟

معمولاً اینطور نیست. از آنجا که انرژی در بدن هدایت می شود ، مواد شیمیایی داخلی و هورمون ها تحریک می شوند و بهبودی شروع می شود. گاهی اوقات علائم اصلی برای چند روز بدتر می شوند ، یا ممکن است تغییرات کلی دیگری در اشتها ، خواب ، روده یا ادرار وجود داشته باشد یا حالت عاطفی ایجاد شود.

 این موارد نباید باعث نگرانی شود ، زیرا آنها فقط نشانگر شروع طب سوزنی هستند. با یک یا دو درمان اول کاملاً متداول است که احساس آرامش عمیق یا حتی تغییرات خفیف بلافاصله پس از درمان می شود.

 اینها در مدت زمان کوتاهی می گذرند و هرگز برای غلبه بر آن چیزی بیش از کمی استراحت احتیاج نیست

طب سوزنی چیست
طب سوزنی چیست

موارد احتیاط

 اکثر بیماران با وارد کردن سوزن ها ، حداقل درد را احساس می کنند. برخی احساس درد نمی کنند. هنگامی که سوزن ها در جای خود قرار دارند ، هیچ درد احساس نمی شود. سوزن های طب سوزنی بسیار نازک و محکم هستند و از استیل ضدزنگ ساخته شده اند.

طب سوزنی چیست
طب سوزنی چیست

 وارد کردن از طریق پوست به اندازه تزریق یا نمونه گیری خون دردناک نیست. خطر کبودی و سوزش پوست کمتر از استفاده از سوزن توخالی است.از آنجا که پزشک شما با استفاده از همان تکنیک هایی که برای ابزارهای جراحی استفاده می کند ، سوزن ها را به دقت استریل می کند یا از سوزن های یکبار مصرف استفاده می کند ، هیچ گونه خطر عفونت از درمان ها وجود ندارد.

آیا طب سوزنی واقعاً کار می کند؟

آری. در 2،000 سال گذشته ، بیشتر افراد با موفقیت طب سوزنی نسبت به سایر روشهای درمانی همراه با آنها درمان شده اند. امروزه طب سوزنی در آسیا ، روسیه و اروپا به طور گسترده ای انجام می شود. در همان زمان می توان از روشهای طب سوزنی استفاده کرد  مهم است که پزشک متخصص طب سوزنی شما همه کارهایی را که انجام می دهید بدانید ، بنابراین او می تواند به شما کمک کند تا از تمام درمان های خود بیشترین بهره را ببرید.

توصیه ها برای روز مراجعه

برای افزایش ارزش یک درمان ، دستورالعمل های زیر مهم هستند:

  • بلافاصله قبل یا بعد از درمان ، یک وعده غذایی غیر معمول بزرگ میل نکنید.
  • بیش از 6 ساعت قبل یا بعد از درمان ، بیش از حد ورزش نکنید ، درگیر فعالیت جنسی شوید .فعالیت های خود را طوری برنامه ریزی کنید که بعد از معالجه بتوانید استراحت کنید ،. این امر به ویژه برای چند مراجعه اول مهم است.
  • مصرف داروهای تجویز شده طبق دستور پزشک معالج خود را ادامه دهید.
  •  سوء مصرف مواد (مواد مخدر و الكل) به ویژه در هفته قبل از درمان ، به طور جدی در اثر بخشی طب سوزنی دخالت تاثیر منفی خواهد داشت

آیا طب سوزنی تحت پوشش بیمه است؟

برخی از شرکتهای بیمه در حال حاضر هزینه های طب سوزنی را پوشش می دهند .

طب سوزنی چیست
طب سوزنی چیست

درمان اضطراب با طب سوزنی

بیش از 40 میلیون بزرگسال آمریکایی علائم اضطراب دارند ، این نگرانی زیادی در پی داشته که کنترل آن سخت است و اغلب بر زندگی روزمره تأثیر می گذارد.

این اغلب با روان درمانی ، داروها یا ترکیبی از هر دو درمان می شود.

طب سوزنی ، یک عمل باستانی که شامل قرار دادن سوزن ها در نقاط فشار بر بدن شماست ، به یک روش جایگزین محبوب برای اضطراب تبدیل می شود. شواهد علمی وجود دارد که طب سوزنی به علائم خاصی از اضطراب کمک می کند.

 با این حال ، محققان هنوز در تلاشند تا تأثیر طب سوزنی بر انواع خاص اضطراب مانند حملات عصبی، اختلال استرس پس از سانحه و اختلال وسواس فکری را تعیین کنند.

خواندن را ادامه دهید

فواید آن چیست؟

مطالعات زیادی در مورد تأثیر طب سوزنی بر اضطراب انجام شده است. این مطالعات بیشتر به اختلال اضطراب عمومی متمرکز شده اند و نشان می دهند که طب سوزنی در درمان اضطراب عمومی مفید است.به عنوان مثال ، یک مطالعه امیدوارکننده از سال 2015 ، نشان داد که طب سوزنی علائم را در افراد دارای اضطراب بهبود می بخشد که به سایر درمانها از جمله روان درمانی و دارو پاسخ نمی دهند.

شرکت کنندگان در طی 12 هفته ده جلسه 30 دقیقه ای طب سوزنی دریافت کردند. آنها حتی 10 هفته پس از درمان ، کاهش قابل توجهی در اضطراب خود تجربه کردند.با این حال ، دو بررسی از تحقیقات موجود ، یکی از 2007 و دیگری از سال 2013 ، توجه داشته اند که بسیاری از مطالعات در مورد این موضوع چندان معتبر نیستند.

 بعضی از شرکت کنندگان بسیار اندک بودند – از جمله کسانی که در بالا به آنها اشاره شد – در حالی که برخی دیگر طراحی ضعیفی داشتند.

از طرف دیگر ، این بررسی ها همچنین اشاره می کنند که طب سوزنی به نظر نمی رسد تأثیر منفی بر اضطراب داشته باشد.در یک مطالعه جدید سال 2016 در مورد موش ها ، طب سوزنی برای کاهش اضطراب مؤثر است.

محققان اظهار داشته اند كه این امر بر چگونگی تحریک بدن در اثر جنگ یا پرواز تأثیر می گذارد.

در حالی که ما باید درک کنیم که طب سوزنی چگونه بر اضطراب ، حملات عصبی و فوبیا تأثیر می گذارد ، تحقیقات نویدبخش طب سوزنی را به عنوان گزینه ای مناسب و مطمئن نشان می دهد. اگر اضطراب دارید که به سایر روش های درمانی پاسخ نداده است ، یا به سادگی علاقه ای به آزمایش چیزهای جدید ندارید ، طب سوزنی نباید علائم شما را بدتر کند.

آیا خطری وجود دارد؟

در حالی که طب سوزنی اضطراب شما را بدتر نمی کند ، با برخی از عوارض و خطرات جانبی همراه است. با اطمینان از وجود طب سوزنی مجوز ، می توانید از اکثر این موارد جلوگیری کنید. مهمترین عارضه جانبی که افراد با طب سوزنی تجربه می کنند ، درد بعد از یک جلسه است. این معمولاً طی چند ساعت از بین می رود ، اگرچه می تواند کمی کبودی نیز به وجود آورد. برخی از افراد همچنین در طی یک جلسه احساس درد دارند.متخصصان طب سوزنی مجاز به استفاده از سوزن های استریل یکبار مصرف هستند. اگر پزشک شما از سوزن های استریل به درستی استفاده نکرده باشد ، می توانید به عفونت مبتلا شوید.

افرادی که برخی شرایط بهداشتی و سلامتی دارند نباید طب سوزنی کنند. در صورت تمایل باید از طب سوزنی خودداری کنید:

  • دستگاه تنظیم کننده ضربان قلب
  • حالت خونریزی مانند هموفیلی دارید

همچنین مهم است که در هنگام درمان طب سوزنی از هرگونه درمان اضطراب مداوم ، از جمله داروهای تجویز شده ، خودداری کنید.

 شما نباید بدون مشورت با پزشک ، هیچگونه دارویی را متوقف کنید.

چه انتظاری هست

وقتی برای اولین ملاقات خود مراجعه می کنید ، پزشک طب سوزنی شما با پرسیدن از کدام علائمی که می خواهید درمان کنید ، شروع خواهد کرد. آنها همچنین درمورد هرگونه دارویی که مصرف می کنید ، تاریخچه پزشکی شما و سایر نگرانی های بهداشتی شما وجود دارند سوال می کنند.

این زمان مناسبی است برای پرسیدن هر گونه سوال در مورد روند درمان.

در طول جلسه  شما ، آنها سوزن های بلند و نازک را در نقاط فشار مختلف روی بدن شما وارد می کنند. بسته به نقاط فشار استفاده شده ، این ممکن است در هر جایی 10 تا 30 دقیقه طول بکشد. متخصص طب سوزنی شما ممکن است سوزنها را پیچانده یا نبض الکتریکی را بر روی آنها بمالد.

آنها قبل از خارج کردن دقیق آنها سوزن ها را تا 20 دقیقه می گذارند.احتمالاً احساس رضایت فوری نخواهید کرد.  بیشتر درمان های طب سوزنی تکرارمی شود. برخی افراد پیشرفتهای فوری را گزارش می دهند اما بیشتر آنها با مراجعه به مکرر متوجه تغییرات ظریف و تدریجی می شوند.قبل از رفتن ، مطمئن شوید که هزینه های مربوط به آن را می دانید. برخی از برنامه های بیمه درمانی طب سوزنی را برای شرایط پزشکی و روانی از جمله اضطراب پوشش می دهند ، اما برخی دیگر اینگونه نیستند.

طب سوزنی ممکن است یک گزینه درمانی کم خطر برای اضطراب باشد. تحقیقات بیشتری در حال انجام است اما وعده وجود دارد که نباید علائم و مشکلات شما را بدتر کند.

اطمینان حاصل کنید که یک متخصص طب سوزنی دارای مجوز مناسب را در منطقه خود پیدا کرده اید . همچنین مهم است که از سایر درمان ها یا دارو خودداری کنید. همچنین ممکن است بخواهید از دیگر روشهای جایگزین از جمله آرامش ، ورزش و .. برای کاهش استرس و بهبود سبک زندگی کلی خود استفاده کنید.

طب سوزنی چیست

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha loading...

دکمه بازگشت به بالا