کلینیک پوست مو زیبایی

لیزر موهای زائد چگونه انجام میشود و چه دستگاهی بهتر است ؟

لیزر موهای زائد

تجربه ای ماندگار با پوستی لطیف و بدون موی زائد

آیا استفاده از ژیلت به صورت روزانه و یا درد ناشی از روش های سنتی اپیلاسیون شما عزیزان را کلافه و یا خسته کرده است؟ آیا با لیزر موهای زائد آشنایی کافی دارید؟

با ما همراه باشید!

مرکز لیزر پارس کلینیک با دستگاه پلاتینیوم یکی از برترین دستگاه های لیز دارای سیستم کولینگ با کمترین درد در کمترین زمان با هزینه مناسب به صورت قطعی موهای زائد از بین خواهد برد.

مشاوره رایگان

02177732631

تماس 24 ساعته

09198010765

تهرانپارس ، فلکه دوم ، خیابان شهید ناهیدی(جشنواره) بعد از چهارراه سجده ایی ، جنب فروشگاه وی وان ، پلاک 129 ، طبقه اول ، واحد3

دارای پارکینگ اختصاصی

parsbeautyclinic.com

لیزر موهای زائد چیست؟

 

اصلاح مو با ژیلت، کندن مو از ریشه، استفاده از کرم، کف و پودر موبر و اپیلاسیون،  همه این موارد موقتاً موهای ناخواسته را از بین خواهند برد. اما با توجه به موقتی بودن روش های ذکر شده و مشغله روزمره بانوان و حتی آقایان امروزه روشی بهتر در بین جوامع مورد قبول واقع شده است.

 

این روش جایگزین، استفاده از لیزر موهای زائد می باشد. با روش درمانی لیزر موهای زائد، فرد می تواند به سرعت و به راحتی موهای ناخواسته بدن یا صورت خود را با نتایج طولانی مدت تر کاهش دهد. این روش با توجه به دائمی و یا نیمه دائمی بودن مقرون به صرفه بوده و دردسرهای ناشی از اصلاح سنتی را نیز نخواهد داشت و شما عزیزان می توانید در هر زمان آماده مهمانی، استخر و یا باشگاه با هر نوع پوششی به راحتی باشید.

 

آشنایی با نکات مختلف لیزر موهای زائد در مطلب همه چیز در مورد لیزر موهای زائد

 

لیزر موهای زائد چگونه انجام می شود؟

 

راز فناوری درمان های لیزر موهای زائد اینست که لیزرها نوری را با طول موج خاص ساطع  می کنند، نور حاصله به انرژی گرمایی مبدل می شود و فولیکول های مسئول رشد مو را بدون آسیب رساندن به پوست اطراف هدف قرار داده و از بین می برند. و در نهایت بعد از چند تکرار نتیجه حاصله، پوستی صاف و بدون مو خواهد بود!

 

گرچه این روش موها را به طور کامل از بین  نمی برد، اما کاهش 95-50 درصدی موهای رشد یافته را سبب می شود و موهای جدیدی که رشد می کنند ظریف تر و نگهداری از آنها  به طبع آسان تر خواهد بود.

 

چرا لیزر بهترین روش برای از بین بردن موهای زائد است؟

 

از اولین مزایای لیزر موهای زائد در سریع بودن و صرفه جویی در زمان است.تعداد جلسات لیزر هر کدام کمتر از یک ساعت زمان خواهد برد و البته اندازه ی ناحیه ی تحت درمان لیزر هم در تعیین زمان تاثیر گذار خواهد بود.

روش لیزر موهای زائد در مقایسه با اصلاح با نخ ، موم یا وکس درد کمتری خواهد داشت.

دقت در لیزر بالاست و این موضوع باعث می شود که اگر یک یا چند نقطه خاص از بدن نیاز به لیزر داشته باشد به راحتی بتوان آن را انجام داد.

لیزر را می توان در هر قسمت از بدن و به صورت فول بادی استفاده کرد.البته در اطراف چشم مانند پلک ها و مژه ها لیزر موهای زائد ممنوع است.

روش دیگر از بین بردن مو ها

روش های دیگر برای از بین بردن موهای زائد می تواند سبب رشد موهای زیر پوستی شود اما در لیزر موهای زائد این اتفاق نمی افتد.

برخی از روش ها، مانند اپیلاسیون، نیاز به این دارد که در بین جلسات کمی رشد مجدد داشته باشید. با لیزر موهای زائد، می توانید همیشه از پوستی صاف و بدون مو لذت ببرید

اکثر افراد با لیزر موهای زائد نتایج دائمی و پایدار را مشاهده می کنند. از آنجا که این روش یک راه حل طولانی مدت است، از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه است.

در مطلب مزایای لیزر موهای زائد می توانید با مزایای مختلف لیزر موهای زائد که روشی راحت و بدون درد سر است آشنا شوید.

انجام لیزر در رنگ پوست و مو های مختلف شرایط خاص به خود را دارد برای آشنایی از مطلب رنگ پوست و لیزر موهای زائد استفاده کنید.

چگونه از بدن بعد از لیزر موهای زائد مراقبت کنیم؟

 

در مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد نکاتی وجود دارد که رعایت آنها برای گرفتن بهترین نتیجه و داشتن پوست و بدنی صاف و عاری از موهای زائد ضروری می باشد.

 

اولین نکته این است که در طول جلسات برای لیزر موهای زائد نباید از روش های دیگری استفاده کرد که مو را از ریشه خارج می کند ، روش های مانند استفاده از نخ ، وکس و موم می تواند تاثیر نامطلوبی بر فرایند لیزر داشته باشد و حتی جریان رفع آن را برعکس کرده و فولیکول های مو دوباره رشد کنند.

صبر به اندازه 4 و 5 روز

بعد از لیزر کردن برای اصلاح حداقل باید بین چهار تا پنج روز صبر کرد (بهتر است اصلاح با ژیلت انجام شود و نه روش های دیگر که قبلا ذکر شد)

 

مقداری لایه برداری پوست در قسمت های تحت درمان به ریزش فولیکول های مو کمک خواهد کرد.البته بهتر است سه تا پنج روز بعد از لیزر انجام شود.

 

استفاده از کرم های ضد آفتاب

 

در 15 روز تا یک ماه بعد از استفاده از لیزر موهای زائد توصیه می گردد پوست در معرض تابش مستقیم خورشید قرار نگیرد.اگر شرایط کاری و شخصی به گونه ای است که ناگزیر در معرض نور آفتاب هستید ، همیشه و در همه حال از کرم های ضد آفتاب با اس پی اف بالا استفاده نمایید.

 

بعد از لیزر مشاهده می شود که پوست کمی روشن دیده می شود این به علت هدف قرار گرفتن رنگ دانه های پوست توسط لیزر می باشد.

 در لیزر موهای زائد مراقبت های قبل و بعد بسیار مهم است.مطلب همه چیز در مورد لیزر موهای زائد راجع به نکات مختلف لیزر صحبت کرده است.

لیزر موهای کرکی چگونه انجام می شود ؟

 

اما لیزر عمدتاً جذب موهای تیره می شود و موهای کرکی به اندازه کافی تیره نیستند، بنابراین لیزر نمی تواند آنها را به درستی درمان کند. اگرچه هیچ اثبات علمی وجود ندارد، اما این گمانه زنی وجود دارد که چرا موهای کرکی می توانند دوباره تقویت شوند.

در طی لیزر موهای زائد، ممکن است فولیکول موهای کرکی حداقل آسیب را ببیند و از بین نروند و اگر فولیکول مو فقط تا حدی آسیب دیده باشد، بدن می تواند با تأمین خون بیشتر به ترمیم آن کمک کند؛ این امر باعث می شود که فولیکول مو خود را دوباره احیا کرده و ضخیم تر و بلندتر از قبل شود.

رفع موهای کرکی بدن با لیزر

اگرچه برخی از کلینیک های لیزر موهای زائد ممکن است موافق درمان موی کرکی باشند، اما بهتر است این کار را نکنید، زیرا شما نمی خواهید احتمال رشد مو وجود داشته باشد. و خلاص شدن از شر موهای کرکی که توسط لیزر تقویت شده اند، حتی بیشتر چالش برانگیز خواهد بود. اگر موهای بلند، ضخیم و تیره دارید، لیزر موهای زائد شاید بهترین فناوری برای از بین بردن یا کاهش آنها باشد.

با این حال، اگر موهای کرکی دارید، ممکن است بخواهید یک راه حل جایگزین برای از بین بردن موهای زائد در نظر بگیرید. اما به خاطر داشته باشید که موی کرکی به تمام روش های از بین بردن مو از جمله لیزر درمانی حساس است و به جای از بین رفتن می تواند مجدد احیا شود.

الکترولیزر برای موهای کرکی

لازم به ذکر است! الکترولیز می تواند راه حل دائمی در کاهش موی کرکی باشد و در برخی افراد ممکن است دستگاه های پیشرفته، همانند لیزر کندلا الکساندرایت، تاثیر خوبی برجای بگذارد.

نکته! اگر بر روی بدن خود مویی شبیه به موی کرکی دارید  و مطمئن نیستید که قابل درمان است یا خیر، برای ارزیابی رایگان به یک کلینیک لیزر موهای زائد که دارای درجه بالایی هستند، مراجعه کنید. آنها باید بتوانند نظر صادقانه خود را به شما ارائه دهند. بسیاری از پزشکان لیزر مو، کاملاً بر این عقیده اند که لیزر موهای زائد در موهای کرکی موثر نیست و بهتر است این موها با لیزر درمان نشوند.

موی کرکی و درمان

تابه حال حتما شنیده اید که لیزر موهای زائد برای موی تیره و ضخیم بر روی پوست روشن بهترین اثر را باقی خواهد گذاشت. اما موی کرکی، بر روی مناطقی همچون صورت چه خواهد شد؟

با ما همراه باشید!

موی کرکی چیست؟

 

موهای ولوس (Velluse hair) یا کرکی برخلاف موی لانگو و ضخیم، موهایی کوتاه، نازک، رنگ روشن می باشند که گاه به سختی قابل رویت خواهند بود و بیشتر در دوران کودکی بر روی بدن افراد ایجاد می شوند. نواحی رشد موی کرکی شامل لب ها، پشت گوش، کف دست، کف پا، برخی از نواحی دستگاه تناسلی خارجی، ناف و بافت اسکار می باشد. تراکم مو – تعداد فولیکول های مو در هر منطقه از پوست – در افراد مختلف متفاوت است.

 

طول هر رشته موی ولوس معمولاً کمتر از 2 میلی متر می باشد و فولیکول به غده چربی متصل نیست. همچنین موی کرکی معمولاً در مردان بیشتر از بانوان می باشد و در بانوان بر روی صورت بسیار شایع است.

کرک های بدن

این کرک ها هم عایق حرارتی و هم خنک کننده بدن هستند و به دلیل شباهت این کرک ها به سطح میوه هلو آن را peach fuzz نیز می نامند. اگرچه موهای کرکی گاهی اوقات فقط در معرض تابش مستقیم آفتاب یا تحت معاینه دقیق دیده می شوند، اما هنوز هم  وجود این کرک ها برای بسیاری از افراد یک وضعیت آزار دهنده می باشد.

 

آیا لیزر برای موهای کرکی اثر خواهد داشت؟

 

اگرچه لیزر موهای زائد یک روش عالی برای کاهش موهای “طبیعی” است و در میزان رشد موهای ضخیم، بلند و تیره پوست اثر قابل توجهی دارد، اما ممکن است نتایج مشابهی در مورد موی ولوس و یا کرکی نداشته باشد.

در حقیقت، موارد بسیاری وجود داشته است که افراد گزارش داده اند موهای کرکی که با لیزر موهای زائد تحت درمان قرار گرفته است، بلندتر و ضخیم تر شده اند. دلیل این امر اینست که، در لیزر موهای زائد هدف آسیب رساندن به فولیکول مو تا حدی است که مو قادر به رشد مجدد نباشد. 

 

مراقبت های قبل از انجام لیزر موهای زائد

 

11. در خدمات بیکینی، قسمتی را که می خواهید موها را نگه دارید، اصلاح نکنید.

  1. برای ماه منتهی به درمان از اپیلاسیون، نخ کشیدن و اصلاح به وسیله ژیلت خودداری نمایید. لیزر برای کار کردن به مو نیاز خواهد داشت و اگر چیزی در آنجا نباشد، نمی تواند ریشه ها را از بین ببرد.

  2. 48 ساعت قبل در محل درمان، تزریق آرایشی نیز نباید انجام شود.

  3. داروهای موضعی و یا کرم های سفید کننده باید دو هفته قبل متوقف شوند.

  4. در برخی از انواع پوست لازم است که طبق دستورالعمل فنی، مراقبت های خانگی انجام شود.
  5. در صورت مشاهده خال یا ضایعه در ناحیه درمان ابتدا به پزشک مراجعه شود. مطمئن باشید که پزشک می داند که قصد دارید برای لیزر موهای زائد مراجعه کنید.

  6. اگر آنتی بیوتیک مصرف می کنید، پس از اتمام دوره آن، هفت روز صبر کنید. اگر دوره طولانی آنتی بیوتیک مصرف می کنید و هنوز هم می خواهید برای لیزر موهای زائد مراجعه کنید، این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.

  7. اگر بوتاکس یا درمان پر کننده پوستی در ناحیه مورد معالجه انجام داده اید، صبر کنید. حدوداً دو هفته پس از آن لیزر موهای زائد زمان مناسبی خواهد بود.

نکات مهمی که باید توجه کنید:

 

 (1) خدمات لیزر در خانم هایی که باردار هستند و یا نوزادی دارند که از شیر مادر تغذیه می کند انجام نمی شود.

 (2) خدمات لیزر بیکینی در مشتریان دارای قاعدگی انجام نخواهد شد.

لطفا در صورت بارداری و یا شیردهی حتما پزشک و یا تکنسین خود را مطلع سازید.

(3) پزشک خود را در جریان تمام تغییرات صورت گرفته در ناحیه درمان قرار دهید.

آیا رنگ پوست و رنگ موهای زائد در لیزر موهای زائد موثر است؟  رنگ پوست و لیزر موهای زائد ؛ لیزر موهای زائد در رنگ پوست های مختلف

مراقبت های قبل از انجام لیزر موهای زائد

 

مراقبت از پوستی که قرار است تحت درمان لیزر موهای زائد قرار گیرد، برای ایمنی و راحتی شما عزیزان و همچنین اطمینان از موثر بودن درمان، تا حد ممکن مهم خواهد بود. در این مقاله به برخی از موارد مراقبتی مورد نیاز و کلی پرداخته شده است؛

 

اما لازم به ذکر است! حتماً به توصیه های پزشک خود توجه کنید، زیرا پزشک شما بر اساس سابقه پزشکی و دارویی، نوع پوست و مواردی از این قبیل برایتان تجویز های به خصوصی خواهد داشت.

 

مراقبت های قبل از لیزر موهای زائد چیست؟

  1. قبل از ورود به جلسه درمان، سابقه مصرف دارویی خود را با پزشک در میان بگذارید.

  2. ناحیه درمان باید حداقل 12 ساعت قبل از درمان تراشیده شود.

  3. در روز درمان لباس های گشاد بپوشید.

  4. شب قبل درمان و روز درمان از الکل یا استعمال سیگار خودداری کنید.

  5. روز قبل درمان و روز درمان، حداقل 1 لیتر آب بنوشید (این مسئله به بدن شما کمک خواهد کرد تا درجه حرارت خود را تنظیم کند).

  6. زودتر به کلینیک بروید تا آرام باشید و استرسی نداشته باشید.

  7. قبل از درمان ورزش نکنید.

  8. از استفاده هرگونه محصول دئودورانت، آرایشی، لوسیون در مناطق درمانی خودداری کنید و نواحی مورد نظر برای درمان را قبل از انجام لیزر خشک و تمیز نگه دارید.

  9. از آفتاب دور بمانید و از محصولات خود برنزه کننده برای چند هفته استفاده نکنید. دو هفته قبل، حداقل زمان برای ماندن در معرض آفتاب است.

  10. اگر اولین بار است که لیزر موهای زائد را تجربه می نمایید، یک تکه مو کوچک باقی بگذارید تا متخصص بتواند آن را معاینه کند.

خطرات لیزر موهای زائد چیست؟

این روش در صورتی که در مکانی استاندارد توسط فرد آموزش دیده و زیر نظر پزشک متخصص انجام شود، روشی بی خطر می باشد و عوارض طبیعی آن شامل التهاب و قرمزی موقت است.

در این روش زمان ریکاوری و بهبودی وجود ندارد. لیزر به پوست آسیب نخواهد رساند و  بنابراین ایمن می باشد. از جمله خطرات ناشی از انجام نادرست لیزر موهای زائد ایجاد زخم، عفونت، کبودی، سوختگی، آسیب به چشم، تغییرات رنگ پوست می باشد.

آیا لیزر موهای زائد دردناک است؟

بهتر است بدانید از بین بردن موهای زائد با لیزر درد بیشتری نسبت به اپیلاسیون ندارد. اگر شما عزیزان پوست حساسی دارید، کرم های بی حسی وجود دارد که می تواند برای راحتی بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.

چند جلسه درمان برای لیزر موهای زائد نیاز است؟

به طور معمول برای دستیابی به یک پوست کاملاً روشن و بدون هیچگونه علائم ظهور مو، شش تا هشت جلسه درمانی نیاز است، اما افراد خاصی هستند که فقط به چهار جلسه درمانی احتیاج دارند.

 

آمادگی لازم قبل و بعد از انجام لیزر موهای زائد چیست؟

 

قبل از انجام لیزر موهای زائد، باید با پزشک مشورت شود تا او مشخص کند که فرد کاندیدای مناسبی برای درمان هست و یا  در موارد نادر خیر و چه نوع لیزری متناسب با رنگ، نوع پوست و ضخامت موی فرد می باشد. شما عزیزان باید شش هفته قبل از درمان استفاده از موم، الکترولیز و یا هر روش دیگری که مو را از ریشه جدا می کند خودداری نمایید.

این روش ریشه های مو را هدف قرار می دهد و زمانیکه شما عزیزان مو را به وسیله موم و … از ریشه جدا می کنید، لیزر اثربخشی موثری نخواهد داشت. همچنین بهتر است بدانید! پیش از درمان به مدت یک یا دو روز، پوست آفتاب سوخته به نظر می رسد و احساس می شود؛ در این حالت مرطوب کننده ها و کمپرس های خنک کننده می تواند برای بخشیدن احساس بهتر به شما عزیزان موثر باشد.

یک ماه بعد

لازم به ذکر است! یک ماه آینده  پس از درمان، موهای لیزر شده می ریزند. در این زمان برای جلوگیری از تغییر موقت رنگ در پوست، حتماً باید برای ماه بعد از ضد آفتاب مناسب استفاده نمایید.

چهار مورد از مزیت های لیزر موهای زائد

شماره 1

مدت زمان درمان طولانی نیست!

درمان های لیزر موهای زائد بسیار سریعتر از آنچه انتظار دارید، انجام می شود. انجام درمان در زیر بغل یا ناحیه بیکینی حدود 20 دقیقه طول می کشد و برای مناطقی مانند دست و پا فقط حدود یک ساعت طول خواهد کشید. هنگام انجام لیزر موهای زائد انتظار نداشته باشید که تمام روز خود را در کلینیک سپری نمایید- در کمترین زمان وارد سال و از آن خارج خواهید شد.

شماره 2

در طولانی مدت پس انداز خواهید کرد!

هنگامی که درمان های لیزر موهای زائد انجام می شود، شما عزیزان مقدار بی پایانی ژیلت​​، کرم اصلاح، موم و تمامی موارد مورد نیاز برای اصلاح را کنار خواهید گذاشت. همچنین در حال حاضر هزینه انجام لیزر موهای زائد در حال کاهش یافتن است در حالی که هزینه اپیلاسیون افزایش یافته است.

شماره 3

موهای زیرپوستی را از بین خواهید برد!

با لیزر موهای زائد می توان از موهای زیرپوستی جلوگیری کرد و آنها را از بین برد. لیزر موهای زائد همچنین برای افرادی که پوست حساسی دارند و پس از اصلاح یا اپیلاسیون دچار تحریک پوستی می شوند نیز گزینه مناسبی است.

شماره 4

باعث صرفه جویی در وقت می شود!

به تمام دفعاتی که مجبور شده اید ده یا پانزده دقیقه وقت اضافی را در زیر دوش برای اصلاح مو صرف نمایید، فکر کنید و سپس توجه داشته باشید که برای اصلاح نقاط دور از دسترس چقدر دچار زحمت می شوید. با لیزر موهای زائد، دیگر نیازی نیست وقت خود را برای اصلاح مو یا وقت ملاقات برای اپیلاسیون مو صرف نمایید. همچنین دیگر لازم نیست نگران اصلاح نقاط دور از دسترس باشید.

چگونه از بدن بعد از لیزر موهای زائد مراقبت کنیم؟ بخش دوم

با رعایت نکات و دستورالعمل مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد می توان انتظار داشت که لیزر موهای زائد بهترین نتیجه را برای ما داشته باشد.

بعد از لیزر و وقتی که هنوز 24 ساعت از انجام آن نگذشته است و قرمزی پوست برطرف نشده است نباید از کرم ها و محصولات دیگر در روی پوست ناحیه تحت درمان استفاده کرد.

 به همین ترتیب، یک مراقبت خوب، اجتناب از استفاده از تمام محصولات موضعی در ناحیه تحت درمان است.

الوئه ورا

آلوئه ورا در تسکین خارش و قرمزی پوست بعد از لیزر بسیار موثر است و در صورتی که بعد از قرار دادن در یخچال استفاده شود می تواند خاصیت خنک کنندگی هم به همراه داشته باشد.

اگر تحت معالجه لیزر در ناحیه صورت قرار گرفته اید، باید 24 ساعت از استفاده از مواد آرایشی خودداری کنید. در صورت استفاده از مواد آرایشی توصیه می شود که سبک باشد و از مواد آرایشی پایه معدنی استفاده شود.

بعد از انجام لیزر توصیه می شود برای جلوگیری از تحریک پوست از لباس های گشاد استفاده شود.

دوری از دوش آب گرم و سونا

همچنین بهتر است یک روز بعد از جلسات لیزر دوش آبگرم و مواردی مانند اتاق بخار و سونا انجام نشود.پوست ناحیه تحت درمان حساس است و به همین علت اجتناب از گرما و رطوبت در بهبود پوست موثر است.

ممکن است به ندرت برخی از افراد پس از درمان لیزر موهای زائد احساس خارش موقت داشته باشند. اگر این اثر جانبی لحظه ای رخ دهد، ضروری است که ناحیه را خارش یا مالش ندهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha loading...

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا