لاغری موضعی

5 مزیت دستگاه آنالیز بدن و تفاوت آن با 3d اسکنر

دستگاه آنالیز بدن

شاید نام دستگاه آنالیز بدن را شنیده باشید و برای شما جالب باشد که درباره‌ی آن بیشتر بدانید. در این مقاله به معرفی دستگاه آنالیز بدن که به آن بادی آنالیزور نیز می‌گویند می‌پردازیم. در ادامه نیز مزایا و معایب آن را بررسی خواهیم نمود. 

 

دستگاه آنالیز بدن چیست؟

بادی انالیز در شرق تهران

با مدرن شدن جهان، اکثر شغل‌ها و فعالیت روزانه افراد تحت تاثیر مدرنیته قرار گرفت و تحرک افراد کم شد.

کم تحرکی همراه با غذاهای فست فودی باعث شد تا جمعیت زیادی از انسان‌های جهان دچار چاقی و انباشت چربی در نواحی مختلف بدن بشوند. از همین رو لاغر شدن دغدغه‌ی بسیاری از افراد به خصوص خانم‌هاست.

اما نکته‌ای که باید مد نظر قرار بگیرد این است که لاغر شدن باید بسیار اصولی و تحت نظر پزشک انجام شود تا بدن آسیبی نبیند.

بادی انالیز در شرق تهران

از مهم‌ترین علل اهمیت استفاده از دستگاه inbody این است که سوزاندن چربی‌ها نسبت به کاهش وزن اهمیت بالاتری دارد.

یکی از مدرن ترین و جدید ترین روش‌هایی که توسط پزشکان متخصص لاغری در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرد، استفاده از دستگاه آنالیز بدن است.

این دستگاه که به آن inbody نیز می‌گویند، روش کار بسیاری خاصی دارد. در این روش دستگاه آنالیز بدن، با استفاده از امپدانس الکتریکی، تمام قسمت‌های بدن افراد را مورد آنالیز و بررسی قرار می‌دهد. سپس با استفاده از این آنالیز، مناطقی که تجمع چربی اضافه در آن مشهود است را شناسایی کرده و می‌تواند به پزشک شما در ارائه‌ی یک رژیم موثر تر یاری ببخشد. 

 

مزایای استفاده از دستگاه آنالیز بدن

 

همانطور که اشاره شد مهم ‌ترین مزیت دستگاه آنالیز بدن این است که به کمک آن می‌توان دقیق‌تر و بهتر رژیم غذایی و رژیم ورزشی به افراد داد.

اما از دیگر مزایای این دستگاه نیز می‌توان به این مورد نیز اشاره کرد که دستگاه آنالیز بدن inbody برای تمام افراد چه زن و چه مرد و تمامی سنین از کودک تا بزرگسال قابل استفاده است. همچنین با کمک این دستگاه می‌توان مشکلات و مریضی‌های زیر را نیز متوجه شد:

  •     مشکلات گوارشی
  •     تست سلامت مفاصل و استخوان ها
  •     میزان مقاومت انسولینی
  •     وضعیت سلامتی قلب و عروق
  •     سلامت دستگاه تناسلی
  •     اختلال در عملکرد کبد
  •     مشکلات تنفسی و ریوی
  •     تعیین سلامت مغز
  •     سختی جدار عروق

همچنین از مزایای مهم دیگر دستگاه آنالیز بدن این است که می‌توان نسبت عضله به چربی را سنجید. سپس با کمک رژیم غذایی و ورزشی صحیح، بدون کاهش وزن چربی‌های اضافه بدن را از بین برد.

به همین ترتیب می‌توان بدنی خوش فرم و عضلانی و در عین حال سالم داشت. همچنین این دستگاه علاوه بر تشخیص چربی در افراد دارای چاقی، نسبت میزان آب بدن، میزان کمبود وزن در افراد لاغر و دیگر موارد این چنینی را نیز تشخیص می‌دهد.

از همین رو می‌توان از این دستگاه در رفع مشکلات کم آبی و لاغری افراطی نیز بهره برد. دانستن این اطلاعات در فیتنس و رژیم‌های درمانی بسیار تاثیر گذار است.

دستگاه آنالیز بدن برای همه افراد قابل استفاده است.

دستگاه آنالیز  inbody چه اطلاعاتی به ما می‌دهد؟

همانطور که گفتیم دستگاه آنالیز بدن Inbody در مرحله اول وزن و نسبت توده چربی بدن را مشخص می‌کند. اما در ادامه نیز اطلاعاتی درباره توده عضلانی بدن و نسبت توده چربی به عضله نیز ارائه می‌دهد. همچنین اطلاعاتی بسیار مفید درباره موارد زیر را نیز ارائه می‌کند:

  • کمبود عضلانی بدن 
  • کمبود چربی در بدن
  • نسبت و میزان آب و املاح بدن
  • شاخص توده بدنی 
  • میزان متابولیسم پایه
  • نسبت دور کمر به لگن (تاثیرگذار در تعیین سایز)

با استفاده از آنالیزور inbody ترکیبات بدن خود را می شناسید.

 

نحوه کار دستگاه Inbody

 

در ابتدای متن عنوان کردیم که دستگاه آنالیز بدن in body با ارسال امپدانس الکتریکی به بدن فرد نسبت توده‌های چربی را می‌سنجد.

اما این اتفاق چگونه رقم میخورد؟ نحوه کار دستگاه اینبادی به این شکل است که دستگاهی دارای چند سنسور کوچک در کف پای فرد متقاضی قرار می‌گیرد.

سپس از این سنسورها، جریان‌های ضعیف الکتریکی به بدن فرد وارد می‌شود. بر اساس سرعت رفت و برگشت سیگنال‌های الکتریکی به دستگاه آنالیز بدن، این دستگاه درصد میزان چربی در بدن را می‌سنجد. هرچه سرعت ارسال این سیگنا‌ها کمتر و آهسته‌تر باشد، میزان چربی بدن بیشتر است. زمان پاسخگویی این دستگاه تنها چند ثانیه است.

کافیست برای چند ثانیه روی این دستگاه بایستید، سپس دستگاه نتایج آنالیز بدن شما را به صورت پرینت شده به شما ارائه می‌دهد. مربی یا پزشک شما این نتایج را آنالیز می‌کند و براساس آن به شما رژیم می‌دهد. 

دستگاه آنالیز بدن بهتر است یا فرمول BMI

 

پیش از اختراع دستگاه آنالیز بدن Inbody، معمولا توده‌های چربی بدن را براساس فرمول BMI مورد بررسی قرار می‌دادند. فرمول BMI برای آقایان و بانوان به شرح زیر است:

  • آقایان:

5.4 – 10.8 – (سن * 0.23X) + (1.20X BMI)

  • بانوان:

5.4 – (سن * 0.23X) + (1.20X BMI)

این روش با اینکه رقم نسبتا نزدیکی از نسبت چربی بدن ارائه می‌داد، اما خیلی هم دقیق نبود. در نتیجه به نسبت دستگاه آنالیز بدن inbody که علاوه بر درصد دقیق چربی بدن، موارد بسیار دیگری نیز ارائه می‌دهد فرمول  BMI کارایی ندارد. از دیگر معایب فرمول BMI نسبت به دستگاه آنالیز بدن، این است که در BMI تنها به شما می‌گوید که آیا در محدوده لاغری قرار دارید یا چاقی و اطلاعات دقیق از نسبت چربی به عضله به شما نمی‌دهد. با توجه به تفاوت نسبت چربی به عضله در هر فرد، طبیعتا استفاده از دستگاه آنالیز بدن می‌تواند باعث شود نتیجه بهتری از رژیم خود بگیریم. به عنوان مثال فردی ورزشکار با بدنی عضلانی و خوش فرم، ممکن است براساس فرمول BMI در محدوده دارای اضافه وزن قرار بگیرد.

انتخاب دستگاه inbody  بهترین گزینه برای لاغری است.

اسکنر سه بعدی 3dscaner  چیست؟

اسکنر سه بعدی بدن، نوعی از دستگاه آنالیز بدن است. در این دستگاه با عکس برداری از عمق بدن شما، به شما اطلاعاتی از قبیل حجم توده بدنی، توده چربی، چربی احشایی، حجم تنه، حجم سر، حجم پا و… می‌دهد.

با استفاده از دستگاه اسکنر سه بعدی شما می‌توانید سایر دقیق خود بعد از حذف چربی‌های اضافی را بدانید و فرم ایده آل بدن خود را نیز شناسایی کنید.

با بررسی فرم ایده آل بدن، می‌توان ورزش و رژیم مناسب تری انتخاب کرد. همچنین از دیگر مزایای دستگاه اسکنر سه بعدی بررسی روند تغییر سایز و کاهش چربی‌های بدن در طی یک دوره درمانی است. به این صورت که تغییرات تمام اندازه های بدن شما را از طریق نمودار اعدادی، دو بعدی و سه بعدی در پنج اسکن آخر به شما ارائه می‌شود.

از همین رو می‌تواند کوچکترین تغییرات در هر کجای بدن خود را به دقت رصد کنید و تاثیر برنامه ورزشی و تغذیه ای خود را ببینید.

آنالیز بدن در غرب تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha loading...

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا