طب سنتی و طب سوزنی

طب سوزنی و درمان میگرن

طب سوزنی و درمان میگرن

میگرن

طبق مطالعه جدیدی که در ژورنال انجمن پزشکی کانادا منتشر شده است ، طب سوزنی به کاهش روزانه درد میگرن کمک می کند و ممکن است دارای اثرات ماندگار باشد.

در این مطالعه ، تقریباً 500 بزرگسال با طب سوزنی سنتی چینی که در آن سوزن های طب سوزنی در نقاط غیر اختصاصی قرار گرفته بودند ، تحت درمان قرار گرفتند. قبلاً از نقاط درمانی طب سوزنی برای مطالعه مشکل میگرن استفاده می شد. شرکت کنندگان نمی دانستند که در طول مطالعه چهار هفته تحت درمان طب سوزنی قرار گرفته اند.

پس از اتمام مطالعه ، کلیه شرکت کنندگان  کمتر از قبل از شروع آزمایش ، کمتر از میگرن گزارش کردند.

طب سوزنی و درمان میگرن

قبل از مطالعه ، بیشتر دردهای ماهانه ، به طور متوسط شش روز میگرن در ماه است.آنها پس از اتمام مطالعه ، به طور متوسط سه روز در ماه میگرن گزارش کردند.در ماه بعد از درمان ، همه شرکت کنندگان نیز گزارش کردند که در دفعات و شدت میگرن بهبود یافته است.

با این حال ، اثرات ماندگار فقط در شرکت کنندگان در مطالعه مشاهده شد که طب  سنتی دریافت کرده اند.سه ماه پس از درمان ، افرادی که طب سوزنی چینی را دریافت کرده اند ، همچنان گزارش از کاهش روزانه میگرن ، دفعات و شدت آن دادند.

طب سوزنی درمان میگرن

کمک طب سوزنی

گرچه این مطالعه تنها یک مزیت حاشیه ای از طب سوزنی واقعی نسبت به طب سنتی نشان داده است ، محقق کلودیا ویت ، دکترای مرکز پزشکی دانشگاه Charité در برلین ، می گوید تحقیقات قبلی نشان می دهد افرادی که  طب سوزنی در آنها مفید بوده است یا از روش های دیگر استفاده نکرده اند یا قبلا تجربه ی طب سوزنی داشته اند.

آلبرشت مولسبرگر ، MD ، متخصص طب سوزنی پزشکی که سرمقاله ای در مورد این مطالعه نوشت ، می گوید حتی در سایر روش ها، وارد کردن ساده سوزن ها به پوست ، صرف نظر از نقاط دقیق درج ، می تواند منجر به میگرن کمتر و کاهش درد شود.

وی می گوید: “قرار دادن سوزن در بیمار دو بار در هفته در طی شش هفته اثر [جسمی] دارد ، اما اگر این کار را به روش چینی انجام دادیم ، ممکن است وضعیت بهتری داشته باشیم.”

طب سوزنی و روش های دیگر

یک مطالعه قبلی روی 300 نفر نشان داد که طب سوزنی در معالجه مؤثرتر از روش های دیگر است.مولسبرگر می گوید ، یک مطالعه دیگر در مورد تقریباً 800 نفر نشان داد که 11 دوره طب سوزنی در طی شش هفته حداقل به همان اندازه مؤثر است که داروهای فشار خون به نام بتا بلاکرها (که اغلب برای پیشگیری از میگرن استفاده می شود) هستند

.وی در سرمقاله خود می نویسد: “طب سوزنی باید گزینه ای برای درمان خط اول میگرن باشد تا سایر گزینه های درمانی غیر [دارویی] را تکمیل کند.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا