متخصص زنان

عفونت های زنانه

 

انواع عفونت های زنانه

عفونت های زنانه یکی از مشکلات عمده خانم ها میباشد که رسیدگی به ان باید در اولویت شما باشد . این مشکل عمدتا در نواحی تناسلی و ادراری در زنان وجود دارد و باکتری ها و قارچ های مختلف که در بدن هر فرد وجود دارند می توانند باعث بروز عفونت های زنانه شوند.در اثر رعایت نکردن بهداشت فردی و کم زیاد شدن هورمون ها فرصت مناسبی را برای بروز این عفونت ها ایجاد می شود. اگر این مشکل در شما نیز وجود دارد حتما خواند این مقاله را به شما توصیه کرده تا بتوانید با ارامش بهترین تصمیم را برای سلامتی خود بگیرید! متخصص زنان

عفونت های زنانه

مشاوره و تماس با

بهترین دکتر و متخصص زنان زایمان در تهران

شما باید در صورت مشاهده ی علائم عفونت سریع با متخصص زنان قرار ملاقاتی را ترتیب بدهید.با استفاده از دارو ها از قبیل قرص ها و پماد های واژینال می توان عفونت را درمان کرد.باکتری ها عامل اصلی در عفونت های تناسلی زنان در قسمت واژن هستند.

 

اگر سوالی در این زمینه دارید میتوانید از متخصصین خانم ما بپرسید! مشاورین ما از برترین های  متخصص زنان در تهران هستند و به شما پاسخ میدهند !

برترین متخصص زنان و زایمان در کرج

 

 

 

021-220-804-74

(کلینیک زنان السا)

 

 

کاندیدیاز

عوامل گوناگونی در ابتلا به این نوع عفونت وجود دارد و شاید فقط در اثر رعایت نکردن موارد بهداشتی نباشد.قارچ ها و باکتری ها در بدن ما وجود دارند و تا زمانی که محیط مناسب برای پرورش نداشته باشند خطری ندارند.اما همانطور که گفته شد برای عفونت کاندیدیاز واژن عوامل دیگری هم مثل بارداربودن ، مصرف آنتی بیوتیک ، دیابت ، استفاده از کورتون ،قرص های ضد بارداری موثر هستند.

از علائم کاندیدیاز می توان به خارش شدید پوستی اشاره کرد.در کنار این دردناک بودن روابط زناشویی ، سوزش ادرار و وجود ترشحات پنیری است.

یک نوع قارچ با نام کاندیدا آلبیکانس عامل اصلی در عفونت کاندیدیاز است.

گرچه عوامل مختلفی در ابتلا به این نوع عفونت وجود دارد اما رعایت دقیق بهداشت فردی ریسک ابتلا به این عفونت قارچی را بسیار کاهش خواهد داد.در صورت داشتن نشانه ها بهتر است زودتر به پزشک زنان مراجعه کنید تا روند درمان شروع شود و بعد از مدت کوتاهی از شروع درمان به تدریج علائم از بین خواهد رفت.

بهترین متخصص زنان در سعادت آباد

عفونت های زنانه

تریکومونیاز

این نوع از عفونت در اثر روابط جنسی از شخصی به شخص دیگر منتقل می شود.انگل موجود در بدن باعث ایجاد عفونت تریکومونیاز است و در روند درمان زوجین در کنار هم باید به درمان این عفونت بپردازند.

علت اصلی ابتلا روابط زناشویی می باشد و نشانه های آن شامل خارش و سوزش در نواحی بیرونی واژن ،قرمز و ملتهب شدن واژن و اطراف واژن ،روابط جنسی همراه با درد ، گاها ادرار با سوزش همراه است ، همچنین ترشحات فراوان با بوی زننده و زرد رنگ.

داروهای مختلفی برای درمان عفونت تریکومونیاز وجود دارد و پزشک با معاینه دقیق روند درمان را شروع خواهد کرد.در مواردی که روابط زناشویی با درد همراه است باید تا مدتی از نزدیکی خودداری کرد.

واژینوز باکتریال

این نوع عفونت واژنی در بیش از پنجاه درصد موارد نشانه ی خاصی ندارد.باکتری های موجود در قسمت واژن وقتی شرایط مناسب برای پرورش را پیدا کنند عفونت واژینوز باکتریال را بوجود می آورند.ابتلا به این عفونت بستر مناسبی را برای ابتلا به عفونت های دیگر را در خانم ها ایجاد می کند.

روابط جنسی ، لباس های تنگ و خشک بودن واژن از عوامل ابتلا به عفونت واژینوز باکتریال هستند.اگر روابط جنسی همراه با درد و بعد آن همراه با خون باشد می تواند از نشانه های این عفونت باشد در کنار این ترشحات سفید رنگ با بوی زننده هم از دیگر نشانه هاست.

خشک و تمیز نگه داشتن نواحی بیرونی واژن تاثیر زیادی در جلوگیری از ابتلا به عفونت دارد.این کار را همیشه با دستمال های تمیز و نرم انجام دهید . بهتر است لباس های تنگ و از جنس الیاف مصنوعی نپوشید.این عفونت می تواند به شریک جنسی منتقل شود پس بهتر است بعد از آگاهی و شروع درمان تا مدتی نزدیکی نداشته باشید.

بدترین مشکلات زنان چیست؟؟

اگر به دنبال بهترین متخصص زنان در تهران باشید، احتمالا دارای یکی از مشکلات زیر هستید:

 

 

مطالب خواندنی: 

 

5 راه برای حل قاعدگی پر درد

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا