دکتر پوست و مو

متخصص پوست و مو چه خدماتی ارائه می دهد؟

متخصص پوست و مو

پزشک متخصصی که بر سلامت ناخن ها ، پوست و مو نظارت دارد و مشکلات مربوط به آنها را مورد درمان قرار می دهد متخصص پوست و مو نامیده می شود.بیشتر مراجعاتی که به متخصص پوست می شود مربوط به:

  • حساسیت ها و ضایعات پوستی
  • آکنه
  • بثورات پوستی
  • تغییر در رنگ پوست یا رنگ دانه های پوستی

و علاوه بر این در کنار انواع درمان ها و خدمات آرایشی و بهداشتی ، یک متخصص پوست توانایی تشخیص نشانه ها و علائم بیماری های جدی را دارد.به عنوان مثال بیماری دیابت علائمی را روی پوست ایجاد می کند که متخصص پوست در یک معاینه ی معمولی آن را تشخیص خواهد داد.

متخصص پوست و مو

در سایت برترین پزشک در کنار پاسخ به اینکه متخصص پوست کیست ، بهترین متخصصین پوست در مناطق مختلف تهران را به شما معرفی خواهیم کرد.

متخصص پوست چه کاری انجام می دهد؟

عمده فعالیت یک پزشک متخصص پوست به سه قسمت تقسیم می شود که شامل:

موارد پزشکی

متخصص پوست تمامی بیماری ها و ناهنجاری هایی که بروی پوست تاثیرگزار است را تشخیص داده و درمان می کند.

بیماری هایی مانند پسوریازیس پلاک ،روزاسه و آکنه را میتوان نام برد.همچنین متخصص پوست قادر است نشانه های بیماری ها دیگر را شناسایی کند.به عنوان مثال خارش و خشکی پوست گاها نشانه ی وجود مشکلات در کلیه است.

متخصص پوست و مو
متخصص پوست و مو

آکنه:متخصص پوست آکنه را با روش های متنوعی از درمان های موضعی و دارو گرفته تا لیزر و نوردرمانی و لایه برداری ، رفع می کند ،از بین بردن کیست ها هم روشی است که استفاده می شود.

سرطان پوست:سرطان پوست ممکن است در هر نقطه ای بدن بروز کند وپزشک با از بین بردن سلول های سرطانی ، بیماری را تحت کنترل در می آورد تا از عدم بازگشت سرطان اطمینان حاصل کند.

درماتیت:درماتیت انواع مختلفی دارد که باعث التهاب و تحریک پوست می شوند.اگزمای پوستی و واکنش های آلرژیک در زمره ی بیماری درماتیت است.

عفونت های پوست :حضور ویروس ها ،باکتری ها،قارچ ها و انگل هایی که به پوست راه پیدا کرده اند می توانند مسبب عفونت های گوناگون پوستی شوند.

ریزش مو: دلایلی زیادی برای ریزش مو می توان ذکر کرد از جمله استرس ،بیماری و تغییرات هورمونی که بر ریزش مو موثر هستند.متخصص پوست ابتدا علت اصلی را تشخیص می دهد و سپس اقدام به درمان می کند

مشکلات ناخن: وجود لکه ،تغییر رنگ و جداشدن ناخن از مشکلات رایج ناخن است که توسط متخصص پوست قابل درمان است.

عمل های جراحی

عمل های جراحی جزئی مثل برداشتن زگیل و خال یا رفع بیوپسی پوست توسط این متخصص انجام می پذیرد.دکتر پوست جراحی  های سنگین و گسترده هم انجام می دهند، جراحی هایی به مانند از بین بردن کیست های خوش خیم یا سرطان پوست.

آرایشی و بهداشتی

در بخش آرایشی متخصص پوست هر موردی را که زیبایی ، شادابی و طراوت پوست را متاثر کند را تحت درمان قرار می دهد. ریزش مو ،وجود لکه های تیره روی پوست و از همه مهم تر چین و چروک که متخصص برای درمان آنها اموزش دیده است.

درمان های بهداشتی که توسط متخصص پوست ارائه می شود شامل انواع پرکننده های پوستی ، انواع ژل های تزریقی ، لایه برداری و لیزر موهای زائد است.

در بخش آرایشی متخصص پوست چه خدماتی انجام می دهد؟

لیزردرمانی:در این روش انواع زگیل،خال،خالکوبی،لکه های ایجادشده در اثر آفتاب،جای جوش ،لک ، چین وچروک و موهای زائد را می توان برطرف کرد.

لایه برداری و پاکسازی شیمیایی پوست:در این روش پوست آسیب دیده برداشته شده و کمک زیادی به جوان سازی پوست و کاهش علائم پیری می نماید.

تزریقات پوستی: با تزریق انواع مواد پرکننده و بوتاکس ، متخصص پوست چین و چروک و افتادگی و شلی پوست را کاهش می دهد.

درمابراژن:با لایه برداری خطوط ریز ، لکه های پیری ، جوش ، آکنه را از بین می برد.

لیپوساکشن:جهت از بین بردن چربی های اضافی در قسمت های مختلف بدن توسط متخصص پوست و مو مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا