دکتر پوست و مو

معرفی کامل بیماری ریزش مو

 

معرفی کامل بیماری ریزش مو :ریزش مو فقط مختص به آقایان نیست و در خانم ها هم به دلایل مختلفی ریزش مو دیده می شود.در اصل ریزش مو یک بیماری است و باید به دنبال درمان آن بود.

ریزش مو می تواند در اثر بیماری های مختلف و مشکلات زمینه ای و خانوادگی بروز کند و یا تشدید شود.درمان ریزش مو می تواند به طور کامل ریزش را برطرف کند و یا حداقل ریزش کامل مو ها به تاخیر بیافتد.

ریزش مو فقط در موی سر اتفاق نمی افتد و می تواند در ابروها و موی صورت مانند ریش و سبیل هم بروز کند که تاحدی نادر و غیر طبیعی می باشد.ریزش تعداد مشخصی مو در روز یک امر طبیعی است اما وقتی بدن قدرت جایگزینی مو های از دست رفته را انجام ندهد به تدریج از حجم مو ها کم می شود و در نهایت به مرحله ی طاسی می رسد.

بهترین دکتر و متخصص پوست و مو در غرب تهران

بهترین دکتر و متخصص پوست و مو در نیاوران

بهترین دکتر و متخصص پوست و مو در شرق تهران

معرفی کامل بیماری ریزش مو

علت ریزش مو

همانطور که گفته شد در ریزش مو دلایل مختلفی وجود دارد از استرس و اضراب گرفته تا بیماری آلوپسی یا طاسی سکه ای ، در ابتدا به بررسی پنج بیماری اصلی عامل ریزش مو می پردازیم.

بیماری تریموتیلومانیا یا اختلال وسواسی کندن مو

این بیماری یک مشکل روحی و اختلال روانی است که فرد با کندن مو ها در سر و  صورت یا ابرو ها به مو ها آسیب می زند و سبب ریزش مو می شود.درمان این بیماری با مراجعه به روانپزشک یا روانشناس انجام می شود.

بیماری تلوژن افلوویم

این بیماری در اثر شوک محیطی باعث ریزش مو می شود.این بیماری می تواند از عوارض جانبی جراحی و یا شوک عصبی و استرس ایجاد شود.

معرفی کامل بیماری ریزش مو

بیماری تلوژن افلوویم بر تمامی موها اثر می گذارد و در محدوده ی گسترده ای ریزش مو دیده می شود.

از درمان های این بیماری تزریق داروی حاوی کورتون در محل ریزش است.از نکات مثبت این است که این بیماری یک اختلال غیر دائم و موقت است.

بیماری آلوپسی یا طاسی سکه ای

در این بیماری لکه های طاس به صورتی که کاملا مو های آن ناحیه ریخته است در روی سر دیده می شود.ظاهر ناخوشایند این بیماری تاثیرات منفی در اعتماد به نفس و فعالیت های اجتماعی فرد دارد و بیشتر در نوجوانان دیده می شود.

عواملی مثل استرس و اضطراب در ابتلا به این بیماری تاثیر دارند.نوعی از این بیماری با نام آلوپسی آندروژنیک شناخته می شود ،عامل ژنتیکی و

خانوادگی دلیل اصلی است و بیشتر در مردها ژنتیک باعث ابتلا می شود.

معرفی کامل بیماری ریزش مو

معرفی کامل بیماری ریزش مو ؛ بیماری قارچ پوستی یا درماتوفیتوز

کچلی قارچی بیماری است که قارچ های روی پوست با اثرگزاری بر بافت موها باعث ایجاد طاسی می شوند.کودکان بیشتر به این نوع از ریزش مو دچار می شوند و در افراد بزرگسال این عفونت قارچی نادر است.

قدرت سرایت این بیماری بالا است و عدم توجه به مسائل بهداشتی می تواند از دلایل ابتلا باشد.

معرفی کامل بیماری ریزش مو

بیماری اختلالات غدد تیروئیدی

غدد تیروئید وقتی دچار مشکل می شوند و فرد دچار کم کاری یا پر کاری غده تیروئید می شود ،ریزش مو تشدید می شود.این مشکل در خانم ها بیشتر دیده می شود .تغییرات هورمونی در طول زندگی خانم ها علت اصلی ریزش مو در خانم ها است و در سنین جوانی مصرف قرص های ضد بارداری مشکل ریزش مو آلوپسی را دامن می زند.

غدد تیروئید در حفظ سلامت و طراوت مو ها نقش اساسی دارند و تغییر در میزان ترشح آنها مو ها را دچار مشکل می کند.

در کنار این سایر دلایل ریزش مو مثل

  • نداشتن خواب مناسب
  • شوک های عصبی و فشار روانی
  • اختلالات هورمونی
  • برخی بیماری های پوستی مثل عفونت های قارچی
  • خارش شدید پوست سر
  • زخم شدن پوست سر
  • عوامل خانوادگی و ارثی

معرفی کامل بیماری ریزش مو ؛ جلوگیری از ریزش مو

وقتی که ریزش موی غیر عادی در سر یا هر قسمت از بدن مشاهده شود ، اولین و بهترین کار مراجعه به متخصص پوست و مو است.در بسیاری از موارد با تشخیص سریع و شروع روند درمان از گسترش ریزش مو جلوگیری می شود.

درمان های مختلف دارویی و تزریقی برای ریزش مو وجود دارد در کنار این روش های ترمیمی مانند کاشت مو را هم می توان مدنظر قرار داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا